Nepríjemný úraz na fréze a čo sme z neho vyťažili
Čo sa vlastne stalo?
V dielni nábytkárskej spoločnosti po obednej pauze pán Juraj K. začal orezávať jedálenský stôl na fréze. Juraj, posilnený jedlom a dobrou náladou po oddychu, sa pustil do práce veľmi aktívne a horlivo. V okamihu, keď pridržiaval tento kus nábytku pod pílkou, na neho zakričal kolega s niečim naliehavým. Pracovníkova plná pozornosť sa zrazu rozplynula a pílka mu prešla prstom.
Okamžite boli na miesto zavolaní záchranári, ktorí boli Juraja nútení odviesť na pohotovosť a palec museli späť prišiť. Po tomto nepríjemnom incidente nastala dlhotrvajúca regenerácia končatiny, no prst už nikdy nebol ako predtým - ostal nehybný.

Akú úlohu v tom zohrávame my?
Vráťme sa trochu naspäť - do nášho spoločného stretnutia. Juraj nebol vždy našim klientom, ba naopak, bol skeptický voči nepríjemným životným situáciám a riadil sa heslom "mne sa to stať nemôže". No na naliehanie jeho manželky si úrazové poistenie uzatvoril.
Cesty nám skrížil náš spokojný klient, ktorý mu odporúčil naše služby s tým, že nech si dá toto poistenie aspoň skontrolovať.
Ako to celé prebiehalo?
Juraj nakoniec zdvihol telefón a ozval sa nám s požiadavkou, či mu nenahliadneme do poistnej zmluvy a nech prípadne uvedieme odporúčania na jej zmenu.
Z poistnej zmluvy jasne vyplývalo, že klient sa obával najmä úrazu pri práci - takmer všetky úrazové krytia mal nastavené na 50 000€. Táto suma bola síce postačujúca, no nie vzhľadom k mesačnému poistnému, ktoré platil.
Zmluvu sme teda prerobili - zmenili sme poisťovňu, zvýšili poistné krytie na 150 000€ a vďaka našej skromnej profesionalite sa nám podarilo znížiť aj mesačné výdavky za poistnú zmluvu.

Čo budem teraz robiť?!
Juraj, po niekoľkomesačnej liečbe, nám zavolal s tým, či má nárok na nejaké peniaze z poistky. Zmluvu sme si starostlivo prešli a výsledok? Klient má nárok kvôli trvalým následkom z úrazu na poistné plnenie vo výške 150 000€. Táto suma pracovníkovi síce plnú hybnosť prsta nevrátila, no určite mu z veľkej časti vynahradila úraz a neschopnosť pokračovať v práci.
Ako sme zabezpečili klientovi pravidelný príjem?
Všetko spolu hrá - aj systém prepojenia našich služieb.
Nakoniec sme sa s klientom zhodli na tom, že vyplatenú poistnú sumu bude najlepšie rozdeliť takto:
50 000€ si klient nechal ako odškodné (v starej poistnej zmluve by to bola plná suma vyplatená za úraz)
100 000€ bolo prostredníctvom nás investovaných do vybraných fondov, ktoré tvoria mesačnú rentu až 1300€, teda o niečo lepšia výplata, akú mal Juraj. Táto suma mu pokryla značnú časť kvalitného živobytia.